banner-zen.jpg

Initial doctorul Obagi a conceput si a scos pe piata produsele care au devenit cele mai recunoscute in randul medicilor dermatologi din intreaga lume - produsele cosmetice Obagi Nu-Derm® si Obagi Blue Peel®.

Doctorul Zein Obagi, expertul-dermatolog de renume mondial pentru sanatatea pielii, ne relateaza care au fost motivele pentru care a incheiat relatiile cu Obagi Medical Products, Inc. si cum a folosit el noua filozofie legata sanatatea pielii, pentru a infiinta compania ZO® Skin Health, Inc. De asemenea, el ne explica de ce s-a schimbat stiinta despre sanatatea pielii si cum a reusit ZO® Skin Health, Inc sa acceada la un nivel superior in domeniul ingrijirii profesioniste a pielii.

Calatoria doctorului Obagi in domeniul dermatologiei a inceput in urma cu 35 de ani. Astazi, in calitate de director medical al ZO® Skin Health, Inc, energia si entuziasmul sau sunt directionate spre perfectionarea permanenta a nivelului de sanatate a pielii, fiind la fel de puternice ca la inceput.

Care este filozofia dumneavoastra despre sanatatea pielii? 

Dr. Obagi: Exista un principiu fundamental pe care il consider factorul cheie - tratamentul bolilor de piele ar trebui sa fie realizat in cadrul unei proceduri de refacere a sanatatii pielii. Nu poti sa te concentrezi exclusiv asupra bolii, deoarece rezultatele vor fi incomplete si de scurta durata.

Exista trei principii pentru restabilirea starii de sanatate a pielii:

- Corectarea (Imbunatatirea epidermei)

- Stimularea (Imbunatatirea dermei)

- Albirea si uniformizarea (eliminarea problemelor de pigmentare).

Prin urmare, atunci cand se insista pe boli specifice, cum ar fi acneea, este necesara tratarea bolii intr-un sens mai larg.

In primul rand, Corectarea, apoi eliminarea Agentilor Acneei, Stimularea si apoi Albirea si Uniformizarea. 
Filozofia mea consta in tratarea bolilor de piele, având in vedere pielea in ansamblul ei, deoarece boala afecteaza nu doar o portiune a pielii, care poate fi vazuta sau atinsa, de fapt boala afecteaza toate celulele si este necesar sa tratam fiecare componenta pentru ca pielea sa-si recapete sanatatea.

In ce consta unicitatea abordarii dumneavoastra in privinta ingrijirii pielii? Exista multe tratamente si diverse solutii pe piata, prin ce se deosebesc de acestea produsele ZO®Skin Health?

Dr. Obagi: Stiinta despre sanatatea pielii, la fel ca orice alta stiinta, nu sta pe loc. Astfel, nevoia de imbunatatire, extindere si adaptare permanenta nu este doar un element important, dar si esential, pentru obtinerea unor rezultate optime. Compania si produsele ZO®Skin Health, Inc sunt deosebite datorita abordarii noastre universale in ceea ce priveste sanatatea pielii. Noi urmam principiile pe care le-am stabilit acum 25 de ani (Corectie, Stimulare si Albire / Uniformizare), combinandu-le cu ingredientele cele moderne, cum ar fi componentele anti-inflamatoare sau cele care accelereaza repararea ADN-ului, consolideaza functia de protectie a pielii, controleaza pigmentarea, fara sa folosim hidrochinona.

De exemplu, recent, am aflat despre unele dintre deficientele hidrochinonei. S-a constatat ca pielea devine mai aspra, daca se utilizeaza hidrochinona mai mult de 3-5 luni fara pauza. De asemenea, hidrochinona creste sensibilitatea pielii fata de actiunea razelor ultraviolete si poate cauza probleme de pigmentare din cauza pierderii de melanina. Hidrochinona este folosita pentru rezolvarea unor probleme medicale comune (abordarea reabilitarii generale), dar efectul ei este limitat in timp, nu ofera beneficii pe termen lung si nu elimina inflamatia care apare din cauza mai multor factori (externi, interni, sau din cauza unor ingrediente topice).

De asemenea, nu demult, am constatat ca exista cazuri in care nu se recomanda folosirea tretinoinului. In astfel de situatii, pielea beneficiaza doar de o parte din tretinoin, partea nefolosita poate provoca iritatii si inflamatii. Din acest motiv, pacientii trebuie sa utilizeze tretinoin doar 3-5 luni, apoi am recomanda pacientilor sa treaca la retinol cu componenta si concentratia adecvate pentru sustinerea si prevenirea reaparitiei problemelor de piele.

Ceea ce distinge produsele ZO® Skin Health si ZO® Medical sunt multiplele beneficii care apar ca rezultat al imbunatatirii protocoalelor de tratament, sporirea sigurantei, economia si atentia deosebita pentru nevoile si dorintele pacientilor, datorita propunerilor pentru conceptul de profilaxie. Intrucat doar cadrele medicale au acces la gama noastra de produse se elimina astfel posibilitatea ca pacientii sa se trateze singuri, fara supraveghere medicala.

Ce a declansat interesul dumneavoastra pentru studiul sanatatii pielii?

Dr. Obagi: Mi-am inceput cariera in patologie, unde ma ocupam de tesuturile afectate, ceea ce a determinat atat interesul meu fata de functionarea celulelor, cat si mi-a asigurat un set de cunostinte si instrumente de baza. Acestea m-au ajutat sa inteleg cu adevarat de ce trebuie tratata nu atât boala, cat celulele, in care de fapt consta chintesenta problemei. Am inteles repede ca pielea nu este un zid pe care il poti vopsi pur si simplu sau repara, trebuie sa ajungi la nivelul celulelor si sa le trezesti. M-a fascinat faptul ca pielea bebelusului este perfecta la nastere, si motivul este ca toate celulele functioneaza cum trebuie. Am vrut sa fac posibil acest lucru pentru oamenii de toate vârstele si abordarea mea pentru realizarea acestui lucru este perceperea structurii pielii in ansamblul ei. Unul dintre punctele de cotitura pentru cariera mea a fost situatia in care o oala de apa clocotita s-a rasturnat pe spinarea surorii mele care a suferit arsuri de gradul trei si a necesitat trei luni de spitalizare. Am observat frustrarea medicilor si cicatricile care i-au ramas pe spate si am decis in mod deliberat sa nu mai permit sa se intample asa ceva in viitor. Astfel, stiinta ingrijirii pielii si profilaxia bolilor de piele au devenit cele mai importante obiective de urmarit din viata mea.


Povestiti-ne despre inceputurile Obagi Medical Products, Inc („OMP”). Care a fost viziunea dumneavoastra atunci când ati fondat compania in 1988?

Dr. Obagi: Predecesoarea OMP a fost compania World Wide Products, Inc care a fost infiintata pentru producerea unor produselor cosmetice eliberate pe baza de reteta medicala, prescrise pacientilor de catre medici. Am conceput si am scos pe piata sistemul original Obagi Nu-Derm® si produsele Obagi Blue Peel®. Solutiile agresive pentru ingrijirea pielii prescrise strict de medici constituie o parte importanta a filosofiei mele si scopul meu a fost sa ofer medicilor aceste produse. In plus fata de aceste produse, am tinut legaturi directe cu medicii din intreaga tara, prin participarea la simpozioane si prelegeri despre protocoale de tratament. Refacerea sanatatii pielii nu poate fi atinsa numai prin mijloacele folosite, medicul trebuie sa stie cum sa le foloseasca, care este cel mai eficient mod de utilizare prin familiarizarea cu protocoalele de tratament consecutiv. O importanta parte a viziunii mele a fost sa comunic tuturor aceasta idee.

Care a fost rolul dumneavoastra in cadrul companiei Obagi Medical Products?

Dr. Obagi: In anul 1997 am vandut World Wide Prodacts, Inc., care a fost redenumita de noii proprietari in Obagi Medical Products, iar eu am ocupat functia de director medical. Am ramas ca actionar OMP si membru in Consiliul Director, dar nu am mai participat la operatiunile de business dupa vanzarea companiei. Capitalul social initial a constituit in continuare baza economica a companiei. De-a lungul timpului, rolul meu in cadrul companiei a inceput sa se reduca.

Ce s-a intamplat cu Obagi Medical Products, cand a devenit companie publica?

Dr. Obaji: Ei bine, este destul de simplu. OMP a pus accentul pe satisfacerea actionarilor si atingerea anumitor obiective. Compania a creat solutii care nu se mai bazau pe filozofia mea de restabilire a sanatatii pieli si acesta a fost un obstacol greu de depasit pentru mine. Ma simteam inconfortabil cu aceasta abordare, intrucat produsele dezvoltate au inceput sa se abata de la filozofia mea. De asemenea, am vrut sa continui sa dezvolt produse in conformitate cu ceea ce stiam deja despre refacerea starii de sanatate a pielii. Asa cum am mai spus, stiinta despre sanatatea pielii se dezvolta permanent, iar noi datoram pacientilor nostri sa dezvoltam noi produse care sa reflecte cunostintele pe care le detinem despre piele. Am fost dedicat stiintei despre sanatatea pielii, dar in momentul in care societatea a devenit publica, a devenit clar ca prioritatile mele NU corespund obiectivelor OMP.

De ce ati plecat de la Obagi Medical Products? In prezent pastrati relatia cu Obagi Medical Products ?

Dr. Obagi: Privind in urma spre 1997, regret ca am vandut compania mea (World Wide Products) investitorilor. Mai tarziu am aflat ca afacerile si stiinta nu merg intotdeauna mana in mana. Eu ma gandeam la sanatatea pielii, insa oamenii de afaceri se gandeau la profit. As fi dorit sa-mi continui studiile si cursurile. Am vrut sa consolidez relatiile cu medicii. Asa cum am mai spus, stiinta sanatatii pielii se afla intr-o continua evolutie, iar noi suntem datori sa imbunatatim permanent produsele noastre pentru pacientii nostri, bazandu-ne pe ceea ce cunoastem despre piele. Devenise clar ca nu mai impartaseam aceeasi viziune cu OMP legat de dezvoltarea produselor de ingrijire a pielii si nici nu eram de acord cu directia in care se dezvoltau produsele, asa ca am decis sa creez o companie noua, care se bazeze pe cercetari avansate despre sanatatea pielii. In prezent nu am absolut nici o relatie cu Obagi Medical Products.

Care a fost viziunea dumneavoastra atunci cand a lansat compania ZO® Skin Health, Inc, in 2007?

Dr. Obagi: Am dorit sa imi indeplinesc visele, concentrandu-ma asupra sanatatii pielii. Am vrut sa pun in practica ideile mele de acum 25 de ani si sa le dezvolt prin noi informatii, cunostinte si noi principii actuale. Profilaxia reprezinta o parte esentiala pentru o piele sanatoasa. Cu ZO® Skin Health am dorit sa creez principii si produse pentru persoane care doresc sa aiba o piele sanatoasa, sa isi mentina pielea sanatoasa si sa prevena aparitia unor probleme, printr-o abordare non-medicala. Cu ajutorul ZO® Skin Health am dorit sa sprijin siguranta pacientilor, sa ajut medicii si pacientii sa stabileasca legaturi mai stranse pentru a trata impreuna problemele legate de afectiuni ale pielii.

Care este viziunea dumneavoastra de acum cu privire la ZO® Skin Health,Inc? Unde situati compania peste 10 ani?

Dr. Obagi: Noi reprezentam viitorul solutiilor pentru ingrijirea pielii. Avem toate componentele necesare - stiinta, produsele, managementul, protocoalele si medicii. Combinarea principiilor mele de 25 de ani cu principiile dezvoltate recent va permite medicilor sa trateze, sa sprijine, sa previna si sa ofere servicii exceptionale de ingrijire a pielii pentru oamenii din intreaga lume.

Imi place sa numesc aceasta abordare "Abordarea universala pentru sanatatea pielii."

Cand ati lansat ZO® Skin Health,Inc inca erati asociat la OMP?

Dr. Obagi: Intotdeauna am visat sa creez o gama de produse care se elibereaza fara prescriptie medicala pentru a incheia ciclul de produse pentru o piele sanatoasa, dar pâna in 2000 OMP inca nu le producea. Astfel, informand si primind aprobare de la OMP, am fondat ZO® Skin Health,Inc pentru a-mi realiza visul. M-am gândit ca OMP va sustine noua companie, insa acest lucru nu s-a intâmplat.

Care este diferenta intre produsele ZO® Skin Health,Inc. si produsele oferite de Obagi Medical Products?

Dr. Obagi: Produsele OMP au fost bune pentru timpul lor, dar acum cred ca nu mai sunt de actualitate. Am conceput si am scos pe piata sistemul original Obagi Nu-Derm® in urma cu mai mult de 25 de ani pe baza principiilor sanatatii pielii de atunci (Corectie, Albire, Stimulare si Uniformizare).

Insa, aceste principii, care au servit in mod adecvat medicilor si pacientilor ani de zile, nu mai sunt suficiente si nici nu sunt potrivite pentru toti. In ultimii zece ani, am identificat efectele negative ale inflamatiei si glicarii, necesitatea de a creste fermitatea pielii si imbunatatirea capacitatatii pielii de a rezista actiunii negative a multor factori interni si externi, precum si necesitatea de a imbunatati capacitatea pielii noastre de a restabili ADN-ul degradat. Acestea sunt noile noastre obiective care trebuie sa fie conectate la principiile vechi pentru a creste beneficiile refacerii sanatatii pielii si pentru a dezvolta protocoalele de tratament (nu doar pentru a trata afectiunile pielii, dar, si pentru a le preveni). Toate aceste descoperiri si principii sunt reflectate in produsele ZO® Skin Health si ZO® Medical.

OMP produce sistemul Obagi Nu-Derm® si o serie de produse pentru boli specifice (Obagi CLENZIderm® si Obagi Rosaclear®) si produse anti-imbatranire (Obagi ELASTIderm®). Dar, in produsele noastre ZO® Medical am reunit toti agentii si componentele necesare pentru a obtine aceleasi rezultate ca si in cazul bolilor specifice prin protocoale clar definite si usor de aplicat, in acelasi timp urmarind restabilirea sanatatii pielii. Toate acestea au facut posibila crearea unei game de produse mai flexibile, existenta unui tratament mai eficient si pacienti mai fericiti.

Au aparut in ultimul timp noi proceduri pentru refacerea sanatatii pielii, care va fac fericit?

Dr. Obagi: Da, desigur! As mentiona medicamente anti-inflamatorii. Stim ca soarele, obiceiurie alimentare si medicamentele pot provoca inflamatii grave ale pielii care duc la disfunctii ale celulelor si declanseaza un mecanism de auto-distrugere a pielii. Produsele noastre contin ingrediente care ajuta la reducerea surselor de inflamatie, pe care vom continua sa le folosim in produsele ZO® Medical si ZO® Skin Health. Stim, de asemenea ca, odata cu varsta, pielea devine mai subtire si mai putin ferma. De fapt, celulele intra intr-o stare de somnolenta, chiar daca nu exista probleme de sanatate. De exemplu, persoanele in varsta pot capata leziuni de 2, 3 ori mai usor decat tinerii atunci cand se expun la soare, precum si din cauza machiajului, al factorilor iritanti sau hidratanti. Am creat conceptul de "Stabilitate", care are ca scop sporirea elasticitatatii pielii odata cu inaintarea in varsta, facând-o mult mai ferma. Privind in perspectiva, suntem dedicati studiului constant in ceea ce priveste sanatatea pielii si identificarea mai multor idei marete, precum aceasta, pentru a ajuta pacientii si medicii deopotriva.

Lucrati de mai multi ani in acest domeniu si ati fost primul care ati remarcat ce implicatii are tehnologia asupra industriei cosmetice.Ce s-a intâmplat in ultimii zece ani chiar sub ochii dumneavoastra odata cu cresterea vânzarilor online?

Dr. Obagi: Intr-adevar Internetul a avut un impact negativ asupra calitatii asistentei medicale de care beneficiaza in prezent pacientii. Permiteti-mi sa va dau un exemplu - hidrochinona. In trecut, hidrochinona se cumpara numai pe baza de prescriptie medicala. Acest lucru sustinea relatia medic-pacient si permitea medicilor sa monitorizeze starea pacientului. Insa, in prezent, unele companii permit vanzarea produselor care contin hidrochinona prin Internet, ceea ce este confortabil, dar si periculos pentru pacienti. Acest fapt se datoreaza faptului ca multe companii doresc sa-si creasca vanzarile, indiferent de consecinte. Drept urmare, pacientii nu mai merg la medic, ci se trateaza singuri cu produse achizitionate de pe Internet care contin hidrochinona. Biroul de control al produselor si medicamentelor (FDA) cunoaste aceste lucruri, dar nu poate impiedica fiecare tranzactie de acest tip. Compania ZO® Skin Health, Inc nu permite vanzarea produse cu hidrochinona pe Internet, ele pot fi achizitionate numai dupa ce pacientul va fi consultat de un medic dermatolog. Sper ca alte companii vor lua exemplul nostru fiind vorba despre siguranta pacientilor.

Care este parerea dumeavostra actuala despre industria cosmetica in general?

Dr. Obagi: Sanatatea pielii este pasiunea mea, asa ca, probabil, sunt un critic dur, pentru ca imi doresc ca industria sa ajunga la standarde maxime de calitate. Insa, astazi, acesta industrie se confrunta cu provocari serioase. Cand atat de multe persoane iau automedicatie cu produsele achizitionate pe Internet si un numar foarte mic se adreseaza medicului, in mod clar ceva nu functioneaza cum trebuie. Intr-adevar industria trebuie sa rezolve problema vanzarilor de produse prin Internet, astfel ca pacientii sa nu mai poata sa-si produca singuri rau pielii lor.

As dori, de asemenea, ca intreaga industrie sa coopereze si sa inceteze sa produca solutii destinate pentru "o actiune imediata" in loc sa ia in considerare functionarea in ansamblu a mecanismului de mentinere a sanatatii si tratare a afectiunilor pielii. Nu cred ca alte companii din acest domeniu nu sunt bune, dar cred ca ele se ghideaza dupa concepte gresite. Este la fel ca in cazul pierderii greutatii - daca vrei sa fii in forma, trebuie sa faci nu numai exercitii fizice, dar sa si mananci alimente sanatoase, sa bei apa si sa iei suplimentele corespunzatoare. O piele sanatoasa necesita aceeasi abordare - intregul corp ar trebui sa "urmeze un program". As dori ca aceasta industrie sa adopte aceasta abordare de ansamblu.

Care este cea mai mare satisfactie pe care o obtineti avand in vedere rolul dumneavoastra actual in ZO® Skin Health, Inc?

Dr. Obagi: Imi place sa comunic cu alti entuziasti care se ocupa de ingrijirea pielii. Sunt foarte norocos sa am posibilitatea sa calatoresc prin lume, sa ma intalnesc cu medici, chirurgi si oameni de stiinta care impartasesc pasiunea mea pentru sanatatea pielii. Discursurile pubice constituie o parte importanta din viata mea si imi stimuleaza creativitatea. Tin cursuri de formare pentru medici, particip la conferinte medicale, am cursuri la scoli si calatoresc in toata lumea pentru a participa la acest gen de simpozioane si evenimente, unde discutam despre stiinta pielii sanatoase, protocoale de tratament si cele mai recente realizari in domeniu. Sanatatea pielii este pasiunea mea si vreau sa o impartasesc cu altii. Acesta este unul dintre motivele pentru care scriu o carte despre filosofia mea despre o piele sanatoasa. Vreau sa impartasesc cu toti ceea ce am invatat si continui sa invat, pentru a ajuta oamenii sa arate mereu tineri.